You are currently viewing חוזרים לביה"ס? באנו לעזור לכם לדעת איך לבחור תיקים לחטיבה לנוחות מקסימלית

חוזרים לביה"ס? באנו לעזור לכם לדעת איך לבחור תיקים לחטיבה לנוחות מקסימלית

אם אתם קוראים את השורות האלו בוודאי ידוע לכם שבאתר של חברתנו ניתן למצוא קשת רחבה של תיקים לכל הצרכים, החל בתיקי אופנה, דרך נסיעות וטיולים, ועד לתיקי עבודה. יחד עם זאת, במאמר הבא נתמקד בסוג מיוחד ושכיח מאוד של תיקים, והוא כמובן תיקי בית הספר. ליתר דיוק בשורות הבאות נסביר לגבי בחירת תיקים לחטיבה: איזה גודל ומשקל תיק כדאי לבחור, ענייני עיצוב וסטייל, עם או בלי גלגלים וכן הלאה.

תיק גב לנוער- כבר לא ילד קטן…

יש ילדים רבים שכבר בבית הספר היסודי מאוד אכפת להם מאיך שהתיק נראה, ויש כאלו שפחות. אבל מה שבטוח, כשעוברים לחטיבת הביניים כבר לא כדאי פשוט "להנחית" על הנער את התיק החדש. עדיף לעבור איתו על אפשרויות שונות של תיקים מעוצבים המצויות ברשת, החל בתיקים ממותגים ועד לכאלו בעיצוב פשוט, ולתת לו לבחור את הסטייל שמדבר אל ליבו. שימו לב שבחירה במותג מוכר ומוערך אינה רק חשובה לעניין העיצוב ו – "מה שנחשב" אלא לרוב גם מבטיחה תיק עמיד ובאיכות גבוהה, שתוכנן היטב לצרכי השימוש וישרת את הנער/ה לתקופה ממושכת.

תיקים לחטיבה וסוגיית הנוחות והבריאות

בכל הקשור לבחירת תיקים לחטיבה, נוחות ובריאות צריכות ללכת ביחד. כך למשל, חשוב לוודא שיש לתיק רצועות כתפיים בעלות ריפוד איכותי ונוח אם רוחב מתאים שמפזר היטב את המשקל על הכתפיים, כאשר ההמלצה עומדת על לפחות שלושה סנטימטרים. בנוסף, חשוב לתת עדיפות לתיקים בעלי גב קשיח (ולא רך שגורם להתעקמות של הגב ולאי נוחות בגלל ספרים בולטים), ושמציע חלוקה טובה של עומסים. מעבר לכך, ישנם תיקים עם גלגלים (טרולי) ובלעדיהם, וזוהי שאלה של בחירה אישית. אמנם המציאות מוכיחה שבמרבית המקרים השימוש בגלגלים אינו כה שכיח עקב מבנה בית הספר הכולל מדרגות, אך מצד שני אם מדובר במוסד לימודים יחסית מישורי ו/או בהליכה יחסית ארוכה ומישורית מהתחנה אל בית הספר והבית, תיק על גלגלים בהחלט יכול להפוך את החיים לקלים יותר.

חשיבותו של תיק גב לנוער- שיהיה גם פונקציונאלי

זהו אמנם הפרמטר האחרון למאמר זה, אך הוא לא פחות חשוב מהאחרים. בסופו של יום תיק גב לנוער צריך להיות פונקציונאלי, כך שהנער יוכל להשתמש בו בצורה נוחה וקלה, תוך שמירה אינטואיטיבית ופשוטה על סדר וארגון. לכן, שימו לב שלתיק החדש יש לפחות שני תאים גדולים להפרדה בין סוגי מחברות וספרים, מקום צדדי להניח בקבוק מים של חצי ליטר, ולפחות כיס או שניים קטנים שבהם ניתן להניח מחשבון, כלי כתיבה ופתקים למיניהם.